Selecteer een pagina

Administratie bijhouden is niet bepaald makkelijk en kan nog wel eens veel tijd en moeite in zitten. Veel mensen vinden het daarom ook een vervelend werkje en willen er liever niet aan beginnen. Maar veel mensen weten niet dat het een stuk makkelijker kan dan dat ze denken. Daarom geven we je wat tips om je administratie op orde te brengen! 

Teveel ongewenste post

Hoe vervelend is het als je elke week weer van die onnozele magazines krijgt of krantjes waar je helemaal niks aan hebt. Dit kun je heel makkelijk reduceren door een nee-nee sticker aan te schaffen en op je brievenbus te plakken. Deze zijn helemaal niet duur en kun je aanvragen bij de gemeente. Let hierbij wel op dat je dus alle goede aanbiedingen mist en dus misschien wat geld mist af en toe op bepaalde producten. Als je dit niet uitmaakt raad ik zeker aan om een nee-nee sticker aan te schaffen en op je brievenbus te plakken. 

Houd dingen online bij

Je hoeft niet alles op papier te zetten omdat dit voor enorm veel troep zorgt. Ook heb je dan veel meer opbergruimte nodig. Het enigste bijna wat je nodig hebt is een goed werkende laptop en een online agenda bijvoorbeeld! Tegenwoordig is het allemaal zo makkelijk en geavanceerd dat je binnen 2 seconden een afspraak kan plannen en er nog een reminder voor kan zetten ook. Dit is natuurlijk 5 x makkelijker dan op papier omdat je ten eerste geen opbergruimte nodig hebt en je wordt nog eens herinnerd aan de afspraak ook als je dat instelt. 

Besteed het uit

Zeker bij organisaties of VvE´s is het makkelijk om je administratie uit te besteden omdat als je dat zelf gaat doen het echt voor enorm veel werk en stress kan zorgen. Als je je VvE administratie laat uitbesteden is het zo dat dat wordt gedaan door getrainde professionals die het leuk vinden om te doen en er waarschijnlijk 10 x sneller mee klaar zijn dan jij. Dit bespaart jou en je vereniging dus enorm veel tijd en heb je veel meer tijd voor andere dingen.