Selecteer een pagina

Ben je op zoek naar een nieuwe autoverzekering? En gaat jouw voorkeur hierbij uit naar een goedkope autoverzekering? Dan is het zaak om jouw pijlen toch niet volledig op het prijskaartje te richten. Om maar met de deur in huis te vallen: en goedkope autoverzekering is niet altijd de beste keuze.

Bij het uitkiezen van een nieuwe autoverzekering spelen nog veel meer factoren een rol. Wat deze factoren precies zijn, bespreken we hieronder in het kort. Aan de hand van deze factoren kun je vervolgens de juiste keuze voor jezelf maken.

Factor 1: de dekking

In het huidige aanbod van autoverzekeringen vind je drie dekking. De WA autoverzekering is eigenlijk de meest basic autoverzekering. Als je een auto op jouw naam gaat zetten, is het verplicht om jouw auto minimaal WA te verzekeren.

Je kunt de verzekering echter ook nog iets uitbreiden voor jezelf. Dat doe je door te kiezen voor een WA beperkt casco autoverzekering. Met deze verzekering is jouw auto beter verzekerd.

Tot slot kun je ook nog kiezen voor een WA volledig casco verzekering. Dit is de meest uitgebreide verzekering en is daarmee ook de duurste. Mocht je voor deze dure verzekering kiezen, kan dit alsnog de beste keuze zijn. Dat is het geval als jouw auto bijvoorbeeld nieuw is of behoorlijk veel waard is.

Met andere woorden: je moet de dekking afstemmen op jouw auto. Kijk hiervoor goed naar de leeftijd en waarde van jouw auto.  

Factor 2: de voorwaarden van de verzekering

Bij het afsluiten van je autoverzekering is het advies om nógmaals goed na te denken. Check bijvoorbeeld nogmaals hoe de polis opgebouwd is en wat de voorwaarden zijn. Heb je bijvoorbeeld met een eigen risico te maken? En wat gebeurt er als jouw auto total loss verklaard wordt? Dit zijn enkele van de factoren waar je ook goed naar moet kijken.

Factor 3: de verzekeringsmaatschappij

Kies niet lukraak voor een verzekeringsmaatschappij. Nee, verdiep je even in deze maatschappij. Ga bijvoorbeeld via het internet op zoek naar beoordelingen; daarmee krijg je een duidelijk beeld van bijvoorbeeld de service die geboden wordt.